سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ردّ پای او
 

اینى که اصلاً این کار [غیبت] جایز است یا جایز نیست ولو به قصد اصلاح باشد، این را نمیشود به طور مطلق یک چنین چیزى را پابند شد؛ که ما بگوئیم ما چون میخواهیم در امر جامعه اصلاح کنیم، پس زیدى را، عمروى را یا یک جریانى را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهیم، غیبت کنیم؛ حالا آن کسانى که این کارها را میکنند، خیلى اوقات به غیبت هم اکتفاء نمیکنند؛ خب، ملاحظه میکنید دیگر. گاهى چیزهائى را مى‌آورند که معلوم نیست حدِّ غیبت(1) بر او صادق باشد؛ شاید مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غیر علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمیشود این را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراین این جایز است براى او، نه؛ موارد استثناء همان مواردى است که [در کتب فقهی] ذکر شده است.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/11/11 توسط آسمان سّوم

یکی از تأثیراتی که انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای جهان و بالاخص کشورهای غربی گذاشته، ترویج «اسلام ناب محمدی» در این کشورها بوده، به طوری که رشد سریع پدیده اسلام خواهی در این کشورها باعث نگرانی سردمداران مستکبرشان شده است چرا که یکی از ویژگی های «اسلام ناب محمدی» استکبارستیزی است و این ویژگی با روحیه مستکبران سازگاری ندارد، به همین دلیل استکبار جهانی برای مبارزه با موج اسلام خواهی در دنیا، سرچشمه این موج که جمهوری اسلامی ایران است را هدف حملات خود قرار داده است. یکی از روش های مبارزه آنها ترویج عرفان های دروغی و شبه معنویت ها در میان مردم کشورمان است؛ عرفان هایی که عمل کردن به توصیه هایشان نه تنها انسان ها را به خدا نزدیک نمی کند بلکه باعث گمراهی آنها می شود.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/11/5 توسط آسمان سّوم

 حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته (سی‌ام دی‌ماه)، با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی و شهید دکتر مجید شهریاری، با خانواده‌های این دانشمندان شهید دیدار کردند.به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای حاشیه‌‌هایی از این دیدار منتشر کرده است که در ذیل می‌آید:
فرقی نمی‌کند استاد دانشگاه باشد یا خانه‌دار؛ به هر کسی بگویند میهمانی که وارد خانه‌اش می‌شود، رهبر است، دست و پایش را گم می‌کند. با این‌که خانه را به خاطر همین میهمان‌ها تر و تمیز کرده و میوه و شیرینی را هم آماده، اما باز هم انگار حس می‌کند چیزی کم است.

ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/11/3 توسط آسمان سّوم