سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ردّ پای او
 

جاهلیت مدرن

در عصر جاهلیت در زمان قبل از اسلام زن مظهر بردگی و بدبختی و فلاکت جامعه ی جاهلی بود زنان بدون هیچ گناهی زنده به گور می شدند کودکان دختر بلافاصله پس از تولد زنده زنده در خاک می شدند توسط مردان، و هیچ کس حقّ دفاع نداشت و زنان دیگر هم سکوت می کردند گویی لکه ننگین و گناهی سهمگین مرتکب شده بودند راضی هم بودند از وضع موجود.

هر کس این جملات را از عصر جاهلیت می داند و بسیــــــــــــــار تاسف می خورد حال آنکه در همین نزدیکی و در عصر آزادی در عصر ارتباطات که بشر خدای را بنده نیست، زنان به صورت کاملاَ مدرن و پست مدرن زنده زنده می میرند شرافتشان در لا به لای تکنولوژی گم میشود و زنان را یارای هیچ سخنی نیست. زنان و مردان هویت خویش را در هرزگی زنان می دانند و خوب آن را پذیرفته اند همه ی قراردادهای ننگین را در مورد زنان هر دو پذیرفته اند.

زنی که شرافتش را داد و هرزه شد مردی که غیرتش پایمال شد دیگر با حیوانات چه تفاوتی می توانند داشته باشد؟ پس قانون دفاع از حیوانات در جوامع آنان ضروری به نظر  می رسد ....


به نظر می رسد مردان پست مدرن و مردان جاهلیت هر دو تفکری التقاطی دارند و آن زنده به گور کردن است بدیهی است که در هر زمان و در هر عصری زنده به گور کردن، شرایط خاص خود را دارد و جالــــــــــــــــــــــــب این است که زنان این جوامع به این گونه از زندگی بعضا راضی اند و دم نمی زنند!!!

| "وندی شلیت" از معتقدان دیروزی و مخالفان امروزی فمنیسم:

بدون عفت ما گم شده ایم دیگر چیز خاصی ما را به هیجان نمی آورد ما اکنون همه چیز را تجربه می کنیم. ما با اینکه همه چیز برایمان مجاز است هنوز خوشحالی نمی کنیم شاید اندوه ما از مجاز بودن همه چیز سرچشمه میگیرد.                  نقل از ماهنامه "هیات" |





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/3/3 توسط آسمان سّوم